درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 22:52   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 38376صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 14:17
به مناسبت بیست هفتم اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
روابط عمومی،فضای مجازی و استراتژی ها
سید علی رحیمائی رییس اداره روابط عمومی شهرداری بابل - در فضای مجازی اطلاعات در مالکیت مخاطبان است و با سرعت بی بدیل درست یا نادرست به یک برند ملی و فراملی تبدیل می گردد. در این فضا اطلاعات شهروند محور ، انتشار اخبار ، گزارشهای یک سویه اهمیت قابل ملاحظه ایی ندارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پس از حضور رسانه ها در فضای مجازی، ارتباطات مجازی و رسانه های اجتماعی، کارکرد «روابط عمومیها» نه تنها به حاشیه نرفته است بلکه روابط عمومی ها در مرکز توجه رسانه های اجتماعی و بعبارتی میدان دار تبادل اطلاعات در فضای مجازی هستند.

هر چند با روابط عمومی ها در گذشته بعضا نامهربان رفتار شد اما امروزه هیچ نهاد یا بنگاه دولتی و‌خصوصی نمی تواند در برابر موج شهروندان هوشمند از نقش بی بدیل روابط عمومی ها غافل باشد.

روابط عمومی سنتی همچون کسب و‌کارهای سنتی باید جای خود را به روابط عمومی نوین بدهد.

با توجه به اینکه طبق آمارهای رسمی وزارت ارتباطات و اطلاعات و اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور ، ضریب نفوذ اینترنت در ایران به بیش از ۴۶،۹ درصد معادل ۳۶،۵ میلیون نفر رسیده است و طبق بررسی های انجام شده اغلب کاربران اینترنت از شبکه اجتماعی مجازی استفاده می کنند، میتوان تصور کرد که این شبکه ها تاثیرات عمده ای بر افکار عمومی ایرانیان دارند. بنابر این دستگاههای سیاست گذار و هدایت گر افکار عمومی بویژه روابط عمومی ها در ایران بایستی نگاه ویژه ای به این شبکه ها و فعل و انفعالات درونی آنها داشته باشند.


شبکه های مجازی بخشی از فناوری کاربردی روابط عمومی الکترونیک به شمار می روند که در صورت ارائه مدل کاربردی برای پیاده سازی آنها در محیط وب سازمانی می توانند تحول نوینی در کارآمد سازی روابط عمومی ها بویژه در حوزه مدیریت شهری ایجاد کنند.

با توجه به کاربرد روزافزون اینترنت در زندگی، شاهد بوجود آمدن شهروندان اینترنتی می باشیم. شهروند اینترنتی، شهروند سایبری یا نت وند به کاربرانی از اینترنت گفته می شود که مشارکت فعالی در ارتباط های اینترنتی دارند

شهروندان اینترنتی افرادی هستند که جامعه را به یکدیگر متصل می کنند. می دانیم که آنها عاشق متصل بودن هستند. آنها با یکدیگر صحبت می کنند و در جریان ارتباط آن ها، «اطلاعات» جریان می یابد.

روابط عمومی باید بداند که در فضای جدید ، «او »تنها عنصری نیست که «اطلاع رسانی » می کند و‌ «اطلاعات»را به اشتراک می گذارد.

در فضای نوین «روابط عمومی» با نت وند شهروندانی مواجه هست که علاقه وافر به اشتراک «اطلاعات» دارد.

روابط عمومی در فضای نوین مجازی بایستی حلقه تکمیل کننده اطلاعات بوده و مشارکت در نشر اطلاعات درست باشد.

اگرچه تکلیف روابط عمومی از گذشته برمبنای گوش ،چشم و زبان سازمان و بعبارتی صریح تر مبتنی بر عملکرد دوسویه و پل ارتباطی بوده است. به لطف تکنولوژی جدید و نوین بایستی روابط عمومی هوشمند بداند که او اینک مکلف به بهره مندی از مذاکره "همه با همه" در فضای مجازی است.

پرهیز از تبلیغات یک سویه و ارسال پیام های گزینشی خطاب به مخاطبان از جمله تکنیکهای نامطلوب روابط عمومی است که دیوار آهنین بین مخاطبان و روابط عمومی در فضای مجازی ایجاد می نماید.

روابط عمومی در فضای مجازی نیازمند به مطالعه و گفتگو با مخاطب است و نبایستی روابط عمومی صرفا به دیوار ساخته از اطلاعات خود تکیه بزند.

روابط عمومی مکلف است بعنوان روابط عمومی حاکمیت عمل کند . با تبیین درست و‌مشارکتهای اجتماعی در فضای مجازی تصویری درست از مخاطب گرفته و به مخاطب انتقال می دهد.

ضریب نفوذ در "رسانه های اجتماعی روابط عمومی محور" در فضای مجازی یک نقطه بسیار حائز اهمیت است و قابل اتکا، برای ارزیابی مدیریت و‌کارکنان روابط عمومی ها و سرمایه سازمانی محسوب می گردد.

روابط عمومی هوشمند می داند که در طول تاریخ لوازم و تکنولوژی روابط عمومی دچار تغییر و تحول بنیادی شده است اما نیازهای مخاطبان تغییر نکرده است.

پاسخگویی به نیازهای مخاطبان رسالت مهم یک روابط عمومی است.

در فضای مجازی اطلاعات در مالکیت مخاطبان است و با سرعت بی بدیل درست یا نادرست به یک برند ملی و فراملی تبدیل می گردد. در این فضا اطلاعات شهروند محور ، انتشار اخبار ، گزارشهای یک سویه اهمیت قابل ملاحظه ایی ندارد.

"روابط عمومی ایده آل" ناگزیرند به طور مستمر بر رویدادهای داخل سازمان و اطلاعات شکل یافته در "جامعه مخاطبان "خود نظارت کند و‌در زمان مناسب و‌ حسب ضرورت خود را با تغییرات وفق دهد.

روابط عمومی موفق، ایده آل و هوشمند استراتژی هایی به منظور تعادل و دستیابی به منظور «تعادل و دستیابی به منافع مادی یا معنوی سازمان و‌مخاطبان سازمان» باید ترسیم کند و با حرفه ای عمل نمودن موجب تشویق مخاطبان به «راست آزمایی» شوند تا اطلاعات جعلی با عارضه کم از فضای مجازی محو شود.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد